1. Priser
Alla priser på www.westcoastbikes.se är i svenska kronor (SEK) inklusive 25 % moms
Frakt- och leveranskostnader anges innan köp.
2. Betalningsvillkor
Vi accepterar betalning med Klarna, kort, Swish och faktura/delbetalning genom Resurs.
Följande kort accepterar vi för närvarande:
Visa, Visa elektron, Mastercard, Maestro och JCB
Resurs Faktura:
När du betalar via Resurs handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Vi drar din betalning när vi har mottagit din order.
Frakt och leverans
Som utgångspunkt skickar www.westcoastbikes.se varorna 1-2 dagar efter beställning.
Ordinarie fraktkostnad är 149:- för paket och 399:- för skrymmande (Cyklar, Cykelhållare mm).
Fraktkostnaden gäller för leverans inom Sverige, kontakta oss för fraktkostnad till andra länder.
3. Varumottagning
När du får dina varor, kom då ihåg att kontrollera dem för eventuella synliga skador.
Är emballagen skadad eller har andra synliga tecken på skada ska du signera fraktsedeln – med förbehåll för eventuella skador på innehållet. Du kan också vägra att ta emot varan.
Som utgångspunkt ska du aldrig signera fraktsedeln om du menar att varan inte lever upp till det som beställts. Inspektera alltid paketet och var noga med att dokumentera och be transportören dokumentera alla misstänkta skador på produkt eller emballage direkt vid mottagande.
Kontakta kundtjänst på telefon 0303-504 37 och meddela ifall du har avvisat varan.
Om emballagen är intakt men varan ändå är skadad eller defekt efter uppackning, ska du skyndsamt meddela Westcoast Bikes.
Oavsett om det är tal om synliga eller icke synliga skador, bör du kontakta kundtjänst, som hjälper dig att lösa problemet.
4. Barn och unga under 18 år
Du måste ha fyllt 18 år för att handla på www.westcoastbikes.se – är du under 18 år måste du ha målsmans godkännande.
5. Om du ångrar ditt köp (Ångerrätt)
Du har 90 dagars ångerrätt, när du handlar hos oss.
Ångerrätten förfaller 90 dagar efter den dag du:
- Har mottagit din vara
- Får den sista varan i fysisk besittning, när det handlar om ett avtal om flera olika varor, som är beställda i en order, och som levereras vid olika tidpunkter.
Du skall inom 90 dagar från mottagningen av varan ge oss ett meddelande om, att du önskar att ångra ditt köp. Meddelandet skall ges vid info@westcoastbikes.se. I ditt meddelande skall du göra oss tydligt uppmärksamma på, att du önskar att utnyttja din ångerrätt. Du kan också välja att använda våran standard ångerblankett och skicka med retur. Maila oss för att få denna.
Du kan inte ångra ett köp genom att inte ta emot varan, utan att samtidigt ge oss ett tydligt meddelande om detta.
Retur
Du skall skicka din returorder till oss utan onödig fördröjning och senast 14 dagar efter, att du har meddelat oss, att du önskar att ångra ditt köp. Du skall stå för dem direkta utgifterna i förbindelse med att du lämnar tillbaka varan. Vid returnering är du ansvarig för, att varan är inpackad försvarligt. Du ansvarar för att varan kommer fram till oss.
Vissa varor kan i kraft med deras art, inte returneras med normal post. Detta gäller för cyklar, cykelhållare och andra stora liknande varor. Utgifterna för returen förväntas högst att nå ca. 600:- SEK, kontakta oss gärna, så hjälper vi med rådgivning runt frakten. Köparen betalar för returkostnaden.
Varor som inte ingår i ångerrätten:
Följande varor är inte med i ångerrätten:
- Leverans av mat, dricka eller andra varor till hushållningens användning
- Leverans av varor, som är framställda efter användarens specifikationer eller har fått ett tydligt personligt utseende eller förändring t.ex. custom hjulbygge.
- Leverans av varor, som antas att bli för gamla allt för snabbt.
- Leverans av förseglade varor, som av hälsoskydds- eller hygieniska orsaker inte är ägnade att bli returnerade.
Varans tillstånd, när du skickar den retur:
Du försämrar varans värde, om du använder den på ett annat sätt än den borde. Med andra ord – du kan prova varan på samma sätt, som om du gjorde det i själva butiken.
Om varan har blivit försämrad efter användning, så ser vi den som använd. Detta innebär att du vid ångrat köp bara får en liten del eller inget av anskaffningspriset i retur, det beror på varans handelsmässiga värde.
För att ta emot hela anskaffningspriset i retur får du alltså bara göra detsamma som i själva butiken. Du får prova/testa varan, men inte någon större användning av varan, då det kan minska dess försäljningsvärde.
Tillbakabetalning av köpbeloppet:
Om du ångrar ditt köp, får du naturligtvis köpbeloppet tillbaka. I fall av en värdeförsämring (pga. T.ex. Användande/fraktskada eller annat som Westcoast Bikes ej kan lastas för), minskas eller förfaller tillbakabetalningen av köpbeloppet.
Om du använder din ångerrätt, ersätter vi alla betalningar som vi tagit emot från dig, även inkluderade leveranskostnader (dock inte extra kostnader, om du själv har valt att använda andra betalningsmetoder än de billigaste fraktalternativen som vi erbjuder) utan onödig fördröjning och under alla omständigheter senast 14 dagar fr.o.m. det datumet, som vi har tagit emot ditt meddelande om ditt beslut att ångra köpet. Vi genomför en tillbakabetalning med samma betalningssätt som du använde vid den första transaktionen om inte du har avtalat något annat med oss.
Vi kan hålla tillbakabetalningen tills vi har tagit emot varan i retur om inte du har dokumentation för att ha lämnat den i retur.
Om du ångrar köpet skall varan skickas till:
Westcoast Bikes
Brålandsvägen 29
444 60 Stora Höga
Vi behöver följande när du skickar varan till oss:
Det enda vi behöver är ditt ordernummer, du har möjlighet att använda en standard ångerblankett.
Obs! Vi tar inte emot paket skickade med efterkrav.
6. Reklamationsrätt
Om det är något fel på varan har du alltid rätt att reklamera varan (reklamationsrätt)
När du handlar på www.westcoastbikes.se har du självklart 3 års reklamationsrätt. Det betyder att du antingen kan få varan reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller prisavdrag, beroende på den konkreta situationen.
Det är självfallet ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått till följd av felaktigt bruk av produkten eller annat skadevållande beteende.
Du måste reklamera varan “inom skälig tid” efter det att du har upptäckt varans brist. Om du reklamerar inom två månader räknas det alltid som att det skett inom skälig tid. Ibland kan skälig tid vara längre än två månader till exempel om du varit sjuk eller bortrest.
Är reklamationen berättigad ersätter vi dig naturligvis för dina (skäliga) fraktutgifter. Kom ihåg att få kvitto för dessa utgifter.
Vänligen kontakta oss innan du skickar varor i retur, detta gäller ALLA reklamationer.
Varan skickas till:
Westcoast Bikes
Brålandsvägen 29
444 60 Stora Höga
Vi behöver följande information när du skickar varan till oss:
När du returnerar varan ber vi dig om att beskriva felet så detaljerat som möjligt.
Kom ihåg att varan alltid ska skickas tillbaka i försvarligt emballage. Kom också ihåg att få ett kvitto, så att vi kan ersätta dig för dina fraktutgifter.
Presentkort
Presentkort är giltiga i 1 år från inköpsdatum.
7. Cookies
På www.westcoastbikes.se används cookies med syftet att optimera webbsidan och dess funktionalitet och därmed göra besöket så enkelt som möjligt för dig.
Du kan när som helst ta bort cookies från din dator. Hur du gör detta beror på vilken webbläsare du använder.
Loggstatistik
Vi använder loggstatistik på www.westcoastbikes.se , vilket betyder att ett statistiksystem samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökande vi har, var de kommer från och var webbsidan lämnas.
Loggstatistiken används enbart till att optimera www.westcoastbikes.se
Klagomål
Om du har klagomål angående ditt köp, skall du kontakta oss på info@westcoastbikes.se eller tel. 0303 – 504 37
Adress
Westcoast Bikes AB
Brålandsvägen 29
444 60 Stora Höga
TELEFON:
0303-504 37
(9:00 – 16:00)
E-POST: Info@westcoastbikes.se